GY.I.K.

1. A játék beszerzése


Melyik verziót?
Erre a kérdésre a Trackmania 2 megjelenése előtt egyértelmű volt a válasz, azonban a Ubisoft gondoskodott arról, hogy továbbra se legyen nehéz dolgunk dönteni, ugyanis a Trackmania 2 nagyon sok újítást tartalmaz az elődeihez képest mind grafikailag és mind funkcionalitásában is, tehát nem is kérdés, hogy melyikkel kezdjünk el játszani! A teljes játékot kipróbálhatjuk 48 órán keresztül, de ha nem a demó verzióra fájna a fogunk, akkor a játék kijön két gyorséttermi menü árából. A demo verzióval mindennap 1 órás kvótát ad játékra, tehát ez érvényes folyamatosan!

DEMÓ LETÖLTÉSE

 

2. Első lépések



Login név, nicknév
A login név egy egyedi azonosító az egész játékban, ez szolgál egy-egy account azonosítására, míg a nicknév nem feltétlenül kell, hogy egyedi legyen. A nicknevünket a regisztráció után a főmenüből a profil almenüben tudjuk módosítani.


Nicknév színezése
Ezt színkódokkal érhetjük el. Az RGB, (additív színkeverés) színkódban az R a pirosat, a G a zöldet és a B a kéket jelöli. Ezekből a színösszetevőkből pedig összeáll a komplett szín. Az egyes összetevők hexadecimális számrendszerben adandóak meg, tehát 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,A,B,C,D,E,F karaktereket használhatjuk egy-egy színösszetevő meghatározására. De lássunk rá egy konkrét példát:

$f00HUNVérPistike : Ez piros lesz, mivel az első színösszetevő a pirost jelöli, és ott a legnagyobb értéket, azaz F-et adtunk meg. A zöld és kék színösszetevőben 0-at adtunk meg, tehát azokból nem adódik hozzá a színhez.

Persze nem muszáj próbálgatni a színek keverését, ezt akár photoshopban is elvégezhetjük, de a TMHU-n rendelkezésre áll egy kis névszínező eszköz, mellyel színátmenetes, illetve fénylő neveket is készíthetünk :)

Egyedi autó használata
Természetesen erre is van mód a Trackmaniaban. A Maniaparkról kedvünk szerint válogathatunk a kocsik közül, majd ha megtetszik egy, nincs más dolgunk, mint letölteni a kocsit, illetve a letöltés link alatt található locator fájlt. Ha ezt nem tesszük meg, akkor a lokális fájlunkat próbálja meg megosztani a többi játékossal a Trackmania, ami sávszélességet vesz el tőlünk, tehát ezeknek a nagy méretű fájloknak a megosztását inkább bízzuk a Maniaparkra. A két zip fájlt másoljuk be a Dokumentumok > Maniaplanet > Skins > Models > StadiumCar mappába. Ha ez nem létezik, akkor hozzuk létre! A Trackmania újraindítását követően már látható is az újdonsült autó a játékban. (Főmenü > Profil > Modellek)

3. Online játék


Nem árt tudni
Csak úgy, mint a korábbi verziókban, a Trackmaniaban egy Ladder (létra) rendszer működik, tehát minden játékos elfoglal egy bizonyos helyezést a világ-, kontinens-, ország- és megyeranglistákban. Ezt a Ladder Points (LP) határozza meg. LP-t pedig úgy szerezhetünk, ha nálunk magasabb ponttal rendelkező versenyzőket győzünk le.


A szerverböngésző
A szerverböngészőben régiókra bontva kereshetünk a szerverek között. A jobb oldalt található kis zöld négyzet, narancssárga háromszög, stb. azt jelzi, hogy a helyezésünkhöz képest milyen helyezésű játékosok játszanak a szerveren. Tehát ha jó sok pontot szeretnénk szerezni érdemes egy piros háromszöggel ellátott szerverre felmenni.

Hova tűnt a TMNF / TMUF-ből ismeretes szerverböngésző?
Nem tűnt ám el :) , a bal alsó sarokban válthatunk az új és a régi típusú böngészők között.


Játékmódok
Alapvetően két féle játékmódot különböztetünk meg, illetve ezeken belül is van több fajta.

  • Time Attack
    A legnépszerűbb mód, lényege, hogy rendelkezésre áll egy időkeret az adott pályán, ezalatt próbálja mindenki a legjobb időt futni. A sorrend a játékosok által futott legjobb időktől függ.Ebben a módban engedélyezve szokott lenni az újraéledés opció, ami azt takarja, hogy a backspace lenyomásával a legutóbbi ellenőrző ponthoz rakja a kocsinkat, ahonnan folytathatni tudjuk a kört, ha esetleg felborultunk. A delete gombbal pedig a pálya elejéről kezdhetjük a kört, ha elrontottuk és nem szeretnénk újraéledni, ezáltal rosszabb időt futni.
  • Rounds
    Kevésbé népszerű mód, azonban nagyon izgalmas kevés játékos esetén. Lényege, hogy körökre bontva mindenki egyszerre indul, majd a célba érést követően a sorrendtől kapnak pontszámot a játékosok. Ha mindenki befutott jön a következő kör. Az nyer értelemszerűen, aki a legtöbb pontot gyűjti össze a körök alatt. Ebben a módban általában az újraéledést le szokták tiltani, mivel csak nagyon szerencsés esetben kaphat az pontot, aki egyszer is újraéled a pályán, tehát felesleges. Itt még érdemes megjegyezni, hogy néha zavaró lehet a többi, körülőttünk ingázó autó, ezt az o (Olga) billentyű lenyomásával orvosolhatjuk. Illetve a kocsik névtáblájának letiltása sem haszontalan, ezt pedig a 0 (nulla) billentyűvel kapcsolhatjuk ki.

4. Hasznos



Rövidítések
gg – Good Game
b, bb – Népszerű Trackmania elköszönés
res? – Erre célszerű válaszolni, ugyanis ekkor egy szerveradmin kérdez a pálya újraindításáról
CP – CheckPoint, ellenörzőpont
Cut – Pálya levágása
FS – FullSpeed, fékezés nélkül végig lehet érni
PF – Press Forward, csak az előrét kell nyomni ezen a pályán
WB – Welcome back/ Wallbang, falhoz csapódás (direkt), majd kanyarodás
nt – Nice time, ha jó időt fut valaki
vnt – very nice time, ha még jobb időt fut valaki 😀
glhf – good luck & have fun
lu – line up, a játékosok felállása egy  versenyen
wr – world record

Billentyűparancsok
o – Többi autó megjelenítésének ki/be/átlátszó kapcsolása
0 – Többi autó névtáblájának ki/be kapcsolása
Backspace – Újraéledés
Delete – Visszavonulás
* – Eltűntet mindent a képernyőről

5. Hogyan csatlakozhatok egy csapathoz?

Ez rendkívül egyszerű, de nem érdemes elkapkodni. Mielőtt bárhova jelentkeznél dönts el, hogy melyik pályanemet kedveled leginkább (Dirt vagy aszfalt). Itt a TMhu-n megtalálod az összes magyar csapatot leírással együtt, így pontosan el tudod dönteni, hogy melyik megfelelő neked. Ezután keresd fel az adott csapat vezetőjét/vezetőit a kéréseddel, innentől kezdve a többit majd ők mondják.

Miért jó, ha csapatba vagy?

Mert túl azon, hogy jó dolog együtt funolni a csapattársaiddal, igazán érvényesülni csak csapatban tudsz. Versenyekre, világversenyekre igazából csak így tudsz kijutni. Persze vannak egyéni kupák is, de sokkal ritkábban és kisebb súllyal esik latba. Illetve nagyon fontos: igazán fejlődni csapatban tudsz, ahol a húznak magukkal a jobb játékosok és segítenek is neked!

Szóval nincs csapatod? Akkor mire vársz még?!




Van valami, amire kiváncsi vagy de itt nem hangzott el? Írd le a fórum GY.I.K topikjába!